Koszyk jest pusty
Szybki kontakt

885 024 000
opony@m-hurt.pl

Czynne:

Pn-Pt.: 8:00-16:00
Sob.: 8:00 - 13:00


Błyskawiczna wysyłka kurierem:










Reklama

Artykuły

Jak działa zblocze? 

Zblocze to element poprawiający skuteczność wyciągarki poprzez dwukrotne zwiększenie siły uciągu. Pomaga również zmienić kierunek wyciągania pojazdu, w sytuacji, w której został nieprawidłowo ustawiony i występuje problem z wyciągnięciem. Oprócz tego zblocze odpowiada za stabilizację i efektywność pracy wyciągarki. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyciągnąć nawet najbardziej "zakotwiczony" pojazd czy element. Zblocze składa się z krążka linowego, jarzma, jednorożny lub dwurożny ułożyskowany hak, z czego całość zawieszona jest na linie nośnej. Działa na zasadzie obrotu krążków linowych, po których przesuwa się lina (zwija lub rozwija) wraz z ładunkiem. Zblocze może być zamocowane na dwa sposoby:

  • do ciągnięcia pojazdu

  • do punktu zakotwiczenia

Czym jest szekla?

Szekla to metalowa klamra, która tworzy zamknięty obwód. Zazwyczaj występuje w formie ocynkowanej i posiada powłokę galwaniczną. Ma szerokie zastosowanie i może być wykorzystywana w wielu branżach, jak i w pracach domowych. Zadaniem szekli jest łączenie wielu elementów w szybki i łatwy sposób. Zazwyczaj stosuje się je wraz z linami i łańcuchami lub pasami. Do wyciągarek znów szekle można używać jako łączenie ze sobą lin i pasów. Dzięki czemu znajduje szerokie zastosowanie w trudnych sytuacjach.

Konstrukcja szekli jest bardzo prosta, co przekłada się na użytkowanie i stosowanie podczas korzystania z wyciągarki. Kształtem najczęściej przypomina literę U. Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, a większość z nich nawet odpornością na różne warunki atmosferyczne. To z kolei istotne jest przy wyborze właściwej szekli, ponieważ ważne jest, aby można było używać jej w błocie, deszczu czy śniegu. Szczególnie podczas wypraw off-rodowych, gdzie warunki pogodowe stale się zmieniają, a powierzchnia często jest błotnista. Jeżeli wybierzemy właściwą i dopasowaną szekle do naszych potrzeb możemy mieć pewność, że posłuży nam przez lata. Dlatego warto zainwestować w wysokiej jakości sprzęt.

Jak posługiwać się szeklą?

 

Pamiętaj, że posługując się taśmą i szeklą, należy zawsze używać szekli w celu połączenia nylonowej taśmy z hakiem wyciągarki. Szekla musi przechodzić przez obydwie pętle na końcu taśmy. Aby uniknąć skaleczeń dłoni, należy użyć rękawic przy pracy z liną. Regularnie kontroluj stan produktu i innych elementów wyciągarki, by upewnić się, że nie są zużyte. Dostosuj użycie szekli do warunków, takich jak błoto, deszcz czy śnieg, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu zapewnisz sobie skuteczne i bezpieczne działanie szekli w każdych warunkach.


Parametry opon:

Przyk
ład:

195/65R15 96H TL OWL M+S

195 - szerokość opony w mm
65 - profil w %, tzn. ile procent szerokości opony stanowi wysokość jej boku
R - opona radialna
15 - średnica felgi w calach na jaką może być założona opona
96 - indeks nośności
H - indeks prędkości
TL - opony bezdętkowe
TT - opony dętkowe
OWL - białe obwódki napisów
BSW - czarny bok opony
RWL - białe, wypukłe napisy
M+S - mud - błoto + snow - śnieg, oznaczenie występujące na oponach zimowych i wieloseznonowych

Przykład:

33x10.50R15 6PR 96H TL OWL M+S

33 - średnica opony w calach
10.50 - szerokość opony w calach
R - opona radialna

15 - średnica felgi w calach na jaką może być założona opona
6PR - liczba warstw opasania, czy większa tym wytrzymalsza opona

 

Opony MT (Mud Terrain) przeznaczone do jazdy w trudnym terenie, błocie i kamieniach. Na drodze często zbyt głośne z uwagi na gruby bieżnik. Należą do tej grupy również opony extremalne.

Opony AT (All Terrain) przeznaczone do jazdy w łagodnym terenie i po drogach. Drobniejsza rzeźba bieżnika sprawia, że są cichsze na asfalcie, ale np. łatwo zaklejają się w błocie.

Opony drogowe (All Position) przeznaczone do samochodów terenowych (także typ SUV) poruszających się głównie po drogach i czasami po łatwym terenie.